måndag 4 februari 2013

Sköna söndag!

När man planerat en söndag full av husfix så får man skylla sig själv. För att lätta upp stämningen (och ge oss chans att gruva oss lite) så "degade" jag och Vera medan pappa hämtade momma i stan. Nybakade muffins på vårsolig veranda är inte helt fel!

Vera gillar choklad som synes. Och när man vill så 
kan man ju faktiskt använda skeden också !

Efter fikat satte jag och mamma igång med att slipa väggar i hallen. Jag hade verkligen tänkt att vi skulle hjälpas åt. Men ack så dålig uthållighet jag har. Minsta osäker och jag hittar hur många ursäkter som helst för att grotta ner mig i nåt annat. Men den här gången kanske jag blir förlåten. Skruvade ihop och eftermonterade ännu en låda till köket. Förstår inte varför jag inte satte en låda under spishällen redan från början. Men fixfax nu är det klart och jag fick bort två kartonger till från lekrummet.

Fram på kvällningen kom ett skov till av arbetslusta. Satte igång och grundmålade för glatta livet. En vägghylla från förra huset ska få komma till heders i nya vita kläder och den hylla som vi monterade ner här i köket ska också få komma upp på sin plats ovan fönstret efter en omgång med penseln. Dessutom fick kryphindret till trappan och ramen till proppskåpet sin första strykning. Lika bra att passa på när penseln är kladdig!



1 kommentar:

  1. Men himmel så stor hon har blivit! Det måste vara många år sedan vi träffades då hon var nästan nyfödd! Och lika vacker som sin mor!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...