torsdag 2 augusti 2012

Pionparad!

Alla har vi väl någon form av röd tråd här i livet. För mig verkar det som om pioner är det genomgående temat. När jag och maken skulle gifta oss tänkte jag att om jag någon gång skulle "offra" alla pioner så skulle det väl vara till mitt eget bröllop. Sagt och gjort, jag tog alla som hade en chans att slå ut till den 12 juli och band min egen brudbukett, pyntade kyrkan och festsalen. Fantastiskt vackert om jag får säga det själv.

Den flytt som vi nu är mitt upp i måste väl också räknas till en av livets större händelser. Även denna gång finns pionerna med i sammanhanget... Idag har det varit full fart som vanligt. Fotografen var på intågande så det var mycket som skulle fixas. Man är ju lite petig som bekant! Bland annat vill jag inte skylta med hur mycket pioner som faktiskt finns här på tomten. Jag kommer att upplysa köparna om att de inte ingår i köpet men det vore ju synd att gnida salt i såren genom att låta dem stå i rabatterna som "se men inte röra". Så jag gick brutalt fram med sekatören innan kameramannen kom hit.


På renoveringsfronten händer det också saker. Mammapärlan spacklar, slipar och målar i köket. Jag oljade in den stavlimmade ekbänkskivan ännu en gång idag. Den blir bara sååå fin. Tänk att oljebets i nyansen "Brun" kan vara så snygg! Ett besök på Comfortbutiken i Odenskog resulterade i en beställning av Tapwells engreppsblandare Classic. Den kommer säkert att ge den alldeles lagom gammeldags känslan jag är ute efter. Gammal känsla i modern teknik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...