tisdag 14 augusti 2012

Paniken råder!

Visst är det lite tufft när ALLT har högsta prioritet! Just nu försöker jag slå knut på mig själv för att renovera i Optand (det vill säga få hantverkarna att göra som jag vill OCH att få dit dem i rätt ordning), gräva upp växter på gamla tomten, rädda växter undan en allt för tidig död ovan jord, ta hand om barn, visningsstäda huset... Blä! Tror jag tar timeout och åker på husmorssemester tills det här är över.

Köket börjar åtminstone likna ett kök igen. Skåpstommarna och bänkskivorna är på plats. Elektrikern ordnar med fläkt, häll, ugn och underskåpsspottar nu i dag och i morgon. Nästa vecka kommer rörmokaren och fixar blandaren och diskmaskinen. Sen saknas "bara" kakel, skåpinredning och fronter, lister och tapeter!

Igår kom jag och mamma på en ny strålande idé. Bastun ska bli tvättstuga. Med en cm till godo går tvättmaskin och tumlare in genom bastudörren. Om man skruvar bort dörren först förstås... Tight men det ska gå! Det blir enklast tänkbara lösning. Vi rev ut sittbänkarna idag och elektrikern kopplade ur aggregatet. Vi sparar panelen på väggarna och målar den bara vit, golvbrunn finns redan. Vi drar ny el och vatten och lägger en bänkskiva över maskinerna så man har någonstans att vika tvätten. Lite hyllor på väggarna och en torkställning. Simsalabim så har man en tvättstuga!

Till helgen är det visning på Drommen igen. Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...