onsdag 1 augusti 2012

Den privata plantskolan...

Många har frågat mig -"Men vart gör du av alla växterna?" Vad svarar man på det? All over the place! Vi har ju som bekant försökt att få åtminstone de större träden och buskarna på plats på en gång men allt annat... Just nu står det växter mest överallt. I vattenbrätten på norrsidan av huset verkar åtminstone sommarvivorna och strandirisen trivas gott.


Vid gaveln på carporten hade förra ägaren två stora hundgårdar placerade på en grusbädd. Det perfekta stället för mina plantbackar. Förutom att det ganska snabbt fylldes till brädden! Här står växter i plantbackar, krukor, vattenfyllda plastbaljor - you name it. Dessutom blev vi tvungna att flytta en hel del storväxta saker under ett par solgassande dagar. Snabbt som attan införskaffades byggplast som las i botten på fem tömda och flyttade drivbänkar. Här står numera alltså en massa växter i vattenbad och mår si så där.



Nedanför gärdesgården har vi lagt ut ca 120 m2 markduk och sedan fått ett lass med kommunens kompostjord hemkörd. Här har vi jordslagit, det vill säga "temporärt" planterat växter.


Dessutom ligger det drivor av allehanda lökar och knölar under tak i carporten. Gudarna vet var och när jag ska hinna få dem i jord. När jag ser denna förödelse tvivlar jag starkt på att jag nånsin ska få till någon trädgård igen...

1 kommentar:

  1. Spännande att ni brutit upp från det gamla och flyttar till drömhuset. Ser läckert ut, alla plantor, hm var nån som sa till mig en gång organiserad galenskap, hihi. Undrar vem det var ;-)

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...