lördag 25 december 2010

Tygrea!

Idag är jag riktigt nöjd med vad jag åstadkommit. En "ny" lampa med matchande kudde. Inte för att jag har någon riktig plan för var de ska vara men någonstans lär jag väl hitta där de kan pryda sin plats.

I den vilda jakten på nya julgardiner hittade jag ett par fina tyger som "kanske skulle kunna bli nåt"... Tyvärr handlar jag ofta så. Utan nåt speciellt mål egentligen. Som jag sagt förut nån gång, jag behöver egentligen ingen shoppingcoach, vad jag behöver så är det en egen stilpolis!
Hur som helst, två små tygbitar för lite och ingenting sen hem och leta fram något ut gömmorna. En gammal innerkudde av dun, en lampfot som fått stå på undantag och en lampskärm som jag norpade ur mammas loppisgrejer för den fina formens skull.

Två timmar och en stunds grötövning med lillan senare så var det klart. Ett par enkla raksömmar med symaskinen klarar till och med jag av. Har man dessutom det gamla tyget att utgå ifrån så är det ju definitivt ingen match!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...