lördag 25 december 2010

Julaftonskväll och endast tomtemor är vaken...

Jaha, så var det över för denna gång. Gröten och skinkan är avklarade, klapparna öppnade och knäcken uppäten. Dotra sover sen flera timmar tillbaka och maken är på god väg. Ett behagligt lugn råder, klockan tickar ute i köket och julgranen glittrar lika vackert som den brukar göra så här års...

Även denna morgon bjöd på vindsklättring och tinande av vattenledningar. -31 i morse också men "bara" -26  nu i kväll. Undrar om det klarar sig i natt. Tror jag ska gå och spola hetvatten i duschen innan jag går till sängs.

Många fina klappar hade hittat till vårt enkla bo i år, lillan verkar ha varit väldigt snäll. Men även mor fick klappar. Min älskade kom med en hel samlingsbox med engelska kostymdraman. Han vet att jag är svag för alla dessa långa frasande svepande klänningar. "Vad är väl en bal på slottet..." Lite egen glamor fick jag i form av ett vackert pärlhalsband.

Min kära mor kom också med en överraskning. Hon är väl införstådd i mina planer om ett ljusare hem och min förhoppning om att kunna blanda gammalt och nytt. Vad kunde då gjort mig gladare än en ljuvt romantisk kudde som min mormor broderat? Jag visste inte ens att mamma ruvade på sådana skatter!

Nu ska jag gå och nöta på den gamla vanliga kudden istället. Söta drömmar och en fortsatt god jul önskar jag er alla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...