lördag 19 februari 2011

Nu närmar sig finalen!

Idag har jag kvistlackat bäddsoffan. Just nu sitter jag av jäser efter en god lördagsmiddag. Ska bara sörpla i mig den sista slatten rödvin innan jag går och grundmålar soffan.

Maken har lagt den sista golvraden. Urtagen för elementrören blev rätt på första försöket till och med. Naturligtvis hade undertecknad mätt som en kratta så det saknades golv... Därav att inte allt blev klart på en gång.

Min käre försökte dessutom göra klart runt takluckan. Gersåga lister. Hur svårt kan det va? Men jag börjar bli van. Ids inte bli irriterad ens. Det är bättre att glädjas åt det som fungerar. Byggmax har ju öppet på söndagarna också. De har insett att amatörer behöver komplettera ibland. Trots att de köper drygt redan från början.

I morgon ska jag börja tapetseringen. Undrar just hur det kommer att gå. Kanske behövs det mer tapeter också innan jag är färdig... Vem vet!?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...