onsdag 16 februari 2011

Long time...

Med slipdamm i hela huset och grejer överallt har inte småpysslandet högsta prio. Jag är bara så less på allt rot! Men det finns trots allt ljusglimtar. I helgen la vi det nya golvet. Tarketts "Woodstock 832" Grey Beige Sherwood, ett ljust "grålaserat" med bruna inslag. Det blev bara så bra!

Så bra att jag beställde ytterligare 72 kvadrat i måndags. Fresks lovade leverans onsdag eller torsdag så det blir till att skapa plats för alla kartongerna i förrådet. Det blir likadana golv i vardagsrummet, gästrummet, sovrummet och i Veras rum. Till köket och hallen hoppas jag kunna hitta ett klickgolv som ser ut som stora stenplattor i grått och brunt.

Till helgen hoppas jag att mamma kryat på sig så vi kan tapetsera. Väggarna är spacklade, slipade och klara. De väntar bara på sina nya fina tapeter... Det ska bli så kul att "flytta in" igen!

I väntan på rummet ger jag mig på soffan som fått flytta ut från köket. Nu blir den vitmålad i bästa shabby chic-stil och invaderad av matchande kuddar. Den får säkert 15 år till i sin nya skepnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...